MAŽOSIOS BENDRIJOS
„VILNIAUS PSICHOLOGIJOS CENTRAS“
VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1.1. Vidaus tvarkos taisyklės (toliau- Taisyklės) reglamentuoja MB „Vilniaus psichologijos centras“ (toliau- Įstaiga) sveikatos priežiūros paslaugų, teikiamų adresu Islandijos g. 6 Vilniuje, teikimo tvarką, pacientų teises bei pareigas, informacijos pacientams ir kitiems asmenims teikimo tvarką, ginčų tarp pacientų ir Įstaigos sprendimo tvarką bei kitas nuostatas, kurių įtraukimas į Įstaigos vidaus tvarkos taisykles privalomas pagal galiojančius teisės aktus.
1.2. Pacientas teises įgyja, pareigas prisiima ir jas įgyvendina pats arba per savo atstovus.
1.3. Nepilnamečiam pacientui iki 16 metų sveikatos priežiūra teikiama tik su jo atstovų sutikimu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus.
1.4. Pacientų iki 16 metų teisėti atstovai, susipažinę su šiomis Vidaus tvarkos taisyklėmis, turi tas pacientų teises ir pareigas, kurios šiose taisyklėse priskirtos pacientui.
1.5. Pacientai su Vidaus tvarkos taisyklėmis, paslaugas teikiančių Įstaigos asmens sveikatos priežiūros specialistų kvalifikacija, Įstaigos teikiamomis paslaugomis, jų asortimentu bei teikiamų paslaugų ir ar prekių kainomis turi galimybę susipažinti:
- Įstaigos patalpose adresu Islandijos g. 6 Vilniuje. ;
- Įstaigos tinklalapyje https://www.vilniauspsichologai.lt/ .
1.6. Įstaiga turi teisę vykdyti licencijuojamą asmens sveikatos priežiūros veiklą ir teikti Įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencijoje nurodytą veiklą atitinkančias paslaugas.
1.7. Taisyklės taikomos Įstaigos darbuotojams bei Įstaigos pacientams, kuriems teikiamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos. Taisyklėse naudojamos sąvokos aiškinamos taip, kaip nurodyta LR Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme bei kituose sveikatos priežiūros paslaugų teikimą reglamentuojančiuose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
II. ĮSTAIGOS DARBO LAIKAS
2.1. Įstaiga adresu Islandijos g. 6 Vilniuje asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikia:
- darbo dienomis pirmadienį - penktadienį 8:00-20:00.
- šeštadieniais, sekmadieniais ir švenčių dienomis NEDIRBAME.
2.2. Įstaigos administracijos darbo laikas 9:00-17:00 val darbo dienomis.
III. PACIENTŲ KREIPIMOSI Į ĮSTAIGĄ TVARKA
3.1. Pacientai Įstaigoje teikiamoms sveikatos priežiūros paslaugoms gali registruotis
Įstaigos darbo laiku:
- Paskambinę telefonu +370 6 40 03 266;
- Užsiregistravę elektroniniu paštu info@vilniauspsichologai.lt ;
- Užsiregistravę Įstaigos interneto tinklalapyje https://www.vilniauspsichologai.lt/book-online
3.2. Registracijos paslaugoms metu Įstaiga renka šiuos pacientų asmens duomenis:
- Paskambinus telefonu - vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas; gyvenamosios vietos adresas
- Kreipiantis elektroniniu paštu ar per tinklalapio registracijos formą - vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, gyvenamosios vietos adresas;
3.3. Išankstinė registracija Įstaigos paslaugoms gauti yra būtina. Nesant galimybės suteikti paslaugas paciento pageidaujamu laiku – Įstaiga pasiūlo ir suderina su pacientu anksčiausią jam priimtiną laiką paslaugoms suteikti arba įrašo į laukiančiųjų eilę.
3.4. Būtinoji medicinos pagalba, atitinkanti LR sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kriterijus, teikiama skubiai, be išankstinės registracijos.
IV. NEMOKAMOS IR MOKAMOS PASLAUGOS, JŲ TEIKIMO TVARKA
4.1. Nemokamai Įstaigoje teikiama:
- būtinoji medicinos pagalba, vadovaujantis Įstaigoje patvirtintu būtinosios medicinos pagalbos teikimo aprašu ir LR Sveikatos apsaugos ministro patvirtinto būtinosios medicinos pagalbos teikimo tvarkos ir masto aprašo nuostatomis .
- 15 minučių trukmės įžanginė videokonsultacija, kurios metu psichologas padeda pacientui geriau suprasti psichologų ir psichoterapeutų veiklą bei paslaugų asortimentą ir pasirinkti tinkamą pagalbą pagal iškilusią simptomatiką.
4.2. Įstaiga teikia tik mokamas paslaugas , išskyrus nurodytą 4.1. punkte. Mokamų paslaugų asortimentą ir kainyną tvirtina Įstaigos vadovė.
V. PACIENTŲ TEISĖS IR PAREIGOS ĮSTAIGOJE
5.1. Paciento teisės Įstaigoje:
5.1.1. Pacientas turi teisę į kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas.
5.1.2. Pacientas turi teisę į savo garbės ir orumo nežeminančias sąlygas ir pagarbų sveikatos priežiūros specialistų elgesį.
5.1.3. Pacientas turi teisę pasirinkti sveikatos priežiūros specialistą, išskyrus atvejus jei Įstaigoje dirba tik vienas konkrečios specializacijos specialistas- tokiu atveju pacientas turi teisę rinktis paslaugas teikiančią įstaigą.
5.1.4. Pacientas turi teisę gauti informaciją apie sveikatos priežiūros įstaigoje teikiamas paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti.
5.1.5. Pacientas turi teisę gauti informaciją apie jam sveikatos priežiūros paslaugas teikiantį sveikatos priežiūros specialistą (vardą, pavardę, pareigas) ir informaciją apie jo profesinę kvalifikaciją.
5.1.6. Pacientas, pateikęs asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, turi teisę gauti informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, sveikatos priežiūros įstaigoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie padarinius atsisakius siūlomo gydymo. Šią informaciją pacientui gydytojas/sveikatos priežiūros specialistas turi pateikti atsižvelgdamas į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma, paaiškindamas specialius medicinos terminus bei informacijos teikimo išimtis numatytas teisės aktuose, įskaitant „teisės nežinoti“ realizavimo galimybę.
5.1.7. Pacientas turi teisę susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose bei gauti medicinos dokumentų kopijas vadovaujantis šiomis Taisyklėmis ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
5.1.8. Pacientas turi teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą. Informacija apie paciento gyvenimo faktus gali būti renkama asmens duomenų tvarkymą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka tik tuo atveju, jeigu tai yra būtina ligai diagnozuoti, gydyti ar pacientui slaugyti.
5.1.9. Pacientas turi teisę į žalos, padarytos teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas, atlyginimą teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka.
5.1.10. Pacientas turi ir kitas teises, nustatytas Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
5.2. Paciento pareigos:
5.2.1. Pacientas privalo pasirašytinai susipažinti su jam pateiktomis Įstaigos vidaus tvarkos taisyklėmis, kitais sveikatos priežiūros įstaigos nustatytais dokumentais ir vykdyti juose nurodytas pareigas.
5.2.2. Pacientas privalo rūpintis savo sveikata, sąžiningai naudotis savo teisėmis, jomis nepiktnaudžiauti, bendradarbiauti su sveikatos priežiūros įstaigos specialistais ir darbuotojais.
5.2.3. Pacientas, užsiregistravęs planinei sveikatos priežiūros paslaugai gauti, tačiau negalintis atvykti nustatytu laiku, privalo apie tai informuoti Įstaigą ne vėliau kaip prieš 48 valandas iki numatomo paslaugos gavimo laiko pradžios. Pacientui nepranešus apie neatvykimą Įstaiga pasilieka teisę reikalauti apmokėjimo už specialisto rezervuotą laiką (mokestis atitinka laiku neatšauktos paslaugos įkainiui) ir/arba ateityje neregistruoti paciento naujoms paslaugoms. Pacientui vėluojant į procedūrą 10 minučių ir daugiau, Įstaiga pasilieka teisę atšaukti vizitą ir reikalauti apmokėjimo už specialisto rezervuotą laiką (mokestis atitinka laiku neatšauktos paslaugos įkainiui). Pacientui apmokėjus vizitą iš anksto ir neatvykus, Įstaiga pasilieka teisę pasilikti mokėjimą.
5.2.4. Pacientas, norėdamas gauti sveikatos priežiūros paslaugas, privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, išskyrus atvejus, kai teikiama būtinoji sveikatos priežiūra.
5.2.5. Pacientas kiek įstengdamas turi suteikti sveikatos priežiūros specialistams informacijos apie savo sveikatą, persirgtas ligas, atliktas operacijas, vartotus ir vartojamus vaistus, alergines reakcijas, genetinį paveldimumą ir kitus pacientui žinomus duomenis, reikalingus tinkamai suteikti sveikatos priežiūros paslaugas.
5.2.6. Pacientas, gavęs informaciją apie jam skiriamas sveikatos priežiūros paslaugas, teisės aktų nustatytais atvejais savo sutikimą ar atsisakymą dėl šių sveikatos priežiūros paslaugų suteikimo turi patvirtinti raštu.
5.2.7. Pacientas privalo vykdyti sveikatos priežiūros specialistų paskyrimus ir rekomendacijas arba LR Paciento teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo nustatyta tvarka atsisakyti paskirtų sveikatos priežiūros paslaugų. Pacientas privalo informuoti sveikatos priežiūros specialistus apie nukrypimus nuo paskyrimų ar nustatyto režimo, dėl kurių jis davė sutikimą.
5.2.8. Pacientas privalo pagarbiai ir deramai elgtis su visais Įstaigos darbuotojais ir kitais pacientais.
5.3. Gali būti atsisakyta teikti sveikatos priežiūros paslaugą pacientui arba paslaugos teikimas gali būti nutrauktas, jeigu paciento veiksmai kelia grėsmę sveikatos priežiūros specialisto, kito teikiant sveikatos priežiūros paslaugą dalyvaujančio sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojo ir (ar) kitų pacientų sveikatai ar gyvybei, taip pat jeigu pacientas Įstaigoje nederamu ir nepagarbiu elgesiu žemina asmens sveikatos priežiūros specialisto garbę ir orumą ir tai trukdo jam ir (arba) kitiems pacientams teikti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas, išskyrus atvejus, kai nederamą ir nepagarbų elgesį lemia jo sveikatos būklė ir (arba) kai jam teikiama būtinoji medicinos pagalba. Kai teikiama būtinoji medicinos pagalba, nepradėti teikti sveikatos priežiūros paslaugos arba sustabdyti jos teikimą galima tik tuo atveju, kai pacientas savo veiksmais kelia grėsmę sveikatos priežiūros specialisto, kito teikiant sveikatos priežiūros paslaugą dalyvaujančio sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojo ir (ar) kitų pacientų sveikatai ar gyvybei ir kai yra išnaudotos visos galimybės pašalinti šią grėsmę arba tokių galimybių nėra. Pašalinus šią grėsmę arba jai išnykus, būtinoji medicinos pagalba turi būti pradėta teikti arba tęsiama nedelsiant.
5.4. Pacientams/ jų atstovams draudžiama Įstaigos patalpose ir teritorijoje rūkyti, vartoti alkoholį, narkotikus, toksines medžiagas ir/ar būti neblaiviems ar apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotinių ar toksinių medžiagų.
VI. PACIENTŲ LANKYMO, IŠRAŠYMO IR PERKĖLIMO Į KITAS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGAS TVARKA
6.1. Pagal į Įstaigos teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų pobūdį pacientų lankymas, išrašymas ar perkėlimas į kitas sveikatos priežiūros įstaigas nevykdomas, todėl detaliau Taisyklėse neaprašomas.
6.2. Jei Įstaigoje nėra galimybės pacientui suteikti reikiamas paslaugas, jis nukreipiamas į tokias paslaugas teikiančią sveikatos priežiūros įstaigą.
VII. GINČŲ IR KONFLIKTŲ TARP ĮSTAIGOS IR PACIENTŲ SPRENDIMO TVARKA
7.1. Žodiniai ginčai ir konfliktai tarp Įstaigos/ jos atstovo ir paciento/ jo atstovo sprendžiami šalių sutarimu vadovaujantis tarpusavio pagarbos, geranoriškumo, sąžiningumo ir protingumo principais bei vadovaujantis šių Taisyklių ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis. Nepavykus susitarti, pacientas turi teisę pateikti rašytinį skundą, kuris nagrinėjamas šių Taisyklių nustatyta tvarka.
7.2. Pacientas Įstaigai, jei jo manymu, buvo pažeistos jo teisės, ne vėliau kaip per vienus metus nuo dienos, kai sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per 3 metus nuo teisių pažeidimo dienos, turi teisę pateikti skundą, išskyrus atvejus, kai dėl jo teisių pažeidimo padaryta žala, dėl kurios atlyginimo kreipiamasi į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją prie LR Sveikatos apsaugos ministerijos teisės aktų nustatyta tvarka.
7.3. Skundai gali būti pateikiami atvykus į Įstaigą adresu Islandijos g. 6 Vilniuje arba elektroniniu paštu- info@vilniauspsichologai.lt .
7.4. Skunde turi būti nurodytos paciento teisės, kurias, jo manymu, Įstaiga pažeidė, tai pagrindžiančios aplinkybės ir paciento reikalavimai pašalinti jo teisių pažeidimą. Prie skundo turi būti pridedami dokumentai (jeigu pacientas juos turi), patvirtinantys skunde nurodytas aplinkybes ir pagrindžiantys skunde nurodytus reikalavimus. Jeigu skundą pateikia paciento atstovas, prie jo taip pat pridedamas atstovavimą liudijantis dokumentas. Išsamius skundui ir dokumentams, teikiamiems su skundu, keliamus reikalavimus nustato sveikatos apsaugos ministras. Skundas turi būti pasirašytas. Jei skundas teikiamas elektroninėmis ryšio priemonėmis, jis turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu. Jei skundas siunčiamas paštu, prie jo turi būti pridedama patvirtinta skundą teikiančio asmens dokumento kopija.
7.5. Jeigu kartu su skundu pateikti ne visi, netinkamai įforminti dokumentai, kurie turi būti teikiami su skundu, ir (ar) juose ir (arba) skunde pateikta ne visa ir (ar) netiksli informacija, Įstaiga ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo Įstaigoje dienos skundą pateikusiam asmeniui nurodo nustatytus trūkumus ir informuoja, kad per 30 dienų nuo skundą pateikusio asmens informavimo apie nustatytus trūkumus dienos nepašalinus trūkumų skundas nebus nagrinėjamas ir kad tokiu atveju pacientas turi teisę skundą Įstaigai pateikti iš naujo.
7.6. Skundai nenagrinėjami ir grąžinami juos pateikusiam asmeniui nurodant grąžinimo priežastis šiais atvejais:
7.6.1. kartu su skundu pateikti ne visi, netinkamai įforminti dokumentai, kurie turi būti teikiami su skundu, ir (ar) juose ir (arba) skunde pateikta ne visa ir (ar) netiksli informacija ir skundą pateikęs asmuo per nurodytą terminą neįvykdė reikalavimo ištaisyti trūkumus;
7.6.2. skundas parašytas neįskaitomai.
7.7. Įstaiga paciento skundą turi išnagrinėti ir raštu pranešti pacientui arba, jeigu skundą pateikė paciento atstovas, – paciento atstovui nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo Įstaigoje dienos. Trūkumų šalinimo laikas į šį terminą neįskaičiuojamas. Skundai Įstaigoje nagrinėjami neatlygintinai.
7.8. Informacijos apie paciento buvimą Įstaigoje, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, taip pat visos kitos asmeninio pobūdžio informacijos apie pacientą pateikimas tiesiogiai skundą nagrinėjantiems Įstaigos darbuotojams yra teisėtas ir pagrįstas. Asmenys, susipažinę su šioje dalyje nurodyta informacija, privalo ją naudoti tik skundui nagrinėti ir užtikrinti jos konfidencialumą.
7.9. Pacientų skundus Įstaigoje nagrinėja ir į atsakymus pareiškėjams pateikia Įstaigos vadovė arba jos įgaliotas asmuo. Už pacientų skundų nagrinėjimo dokumentų tvarkymą atsakinga Įstaigos vadovė arba jos įgaliotas asmuo.
7.10. Pacientas su skundu dėl jo pažeistų teisių, susijusių su asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumu ir kokybe, gynimo turi teisę kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos, dėl jo pažeistų teisių, susijusių su privalomojo sveikatos draudimo klausimais, gynimo – į Valstybinę ligonių kasą prie Sveikatos apsaugos ministerijos, dėl jo pažeistų teisių, susijusių su asmens sveikatos priežiūros paslaugų atitiktimi bioetikos reikalavimams, gynimo – į Lietuvos bioetikos komitetą. Į šioje dalyje nurodytas institucijas pacientas turi teisę kreiptis, tik jeigu nesutinka su Įstaigos sprendimu, priimtu išnagrinėjus jo skundą, arba jeigu jo skundas Įstaigoje nepriimamas nagrinėti, išskyrus Taisyklėse nurodytus atvejus, arba jeigu jo skundas neišnagrinėjamas per nustatytą terminą. Šioje dalyje nurodytais atvejais pacientas turi teisę kreiptis ir tiesiai į teismą, taip pat skųsti teismui šioje dalyje nurodytų institucijų veiksmus ar neveikimą nagrinėjant jo skundą.
7.11. Pacientas ar kitas asmuo, kuris LR teisės aktų nustatyta tvarka, turi teisę į žalos atlyginimą, norėdamas gauti žalos atlyginimą, ne vėliau kaip per 3 metus nuo dienos, kai sužinojo ar turėjo sužinoti apie žalą, Vyriausybės patvirtintame Turtinės ir neturtinės žalos, atsiradusios dėl paciento sveikatai padarytos žalos, atlyginimo tvarkos apraše nustatyta tvarka turi kreiptis į komisiją, veikiančią prie Sveikatos apsaugos ministerijos, su rašytiniu prašymu dėl žalos atlyginimo. Komisija yra privaloma ikiteisminė institucija dėl žalos atlyginimo, išskyrus atvejus, kai civilinis ieškinys dėl žalos atlyginimo paduodamas ikiteisminio tyrimo arba baudžiamosios bylos nagrinėjimo teisme metu. Komisija prašymus nagrinėja neatlygintinai.
VIII. INFORMACIJOS PACIENTUI IR JO ARTIMIESIEMS APIE JO SVEIKATOS BŪKLĘ TEIKIMO TVARKA
8.1. Pacientas, pateikęs asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, turi teisę gauti informaciją apie savo sveikatos būklę, susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose bei gauti medicinos dokumentų kopijas šiose Taisyklėse bei teisės aktuose nustatyta tvarka.
8.2. Visa informacija apie paciento buvimą sveikatos priežiūros įstaigoje, gydymą, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą turi būti laikoma konfidencialia ir po paciento mirties. Teisę gauti informaciją po paciento mirties turi įpėdiniai pagal testamentą ir pagal įstatymą, sutuoktinis (partneris), tėvai, vaikai.
8.3. Konfidenciali informacija gali būti suteikiama kitiems asmenims tik turint rašytinį paciento sutikimą, kuriame yra nurodyti tokios informacijos suteikimo pagrindas ir naudojimo tikslai, išskyrus atvejus, kai pacientas medicinos dokumentuose yra pasirašytinai nurodęs, koks konkretus asmuo turi teisę gauti tokią informaciją, taip pat tokios informacijos teikimo mastą ir terminus.
8.4. Pacientas turi teisę nurodyti asmenis, kuriems konfidenciali informacija negali būti teikiama.
8.5. Asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems gydant ar slaugant pacientą, atliekantiems paciento sveikatos ekspertizę, be paciento sutikimo konfidenciali informacija gali būti suteikiama tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti.
8.6. Kai pacientas laikomas negalinčiu protingai vertinti savo interesų ir nėra jo sutikimo, konfidenciali informacija gali būti suteikiama paciento atstovui, sutuoktiniui, sugyventiniui (partneriui), tėvams (įtėviams) ar pilnamečiams vaikams tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti. Jeigu nurodytų asmenų nėra arba nėra galimybių su jais susisiekti taip greitai, kaip tai būtina, konfidenciali informacija gali būti teikiama vienam iš šio paciento pilnamečių brolių (seserų) arba vienam iš šio paciento pilnamečių vaikaičių, arba vienam iš šio paciento senelių jų prašymu tiek, kiek būtina paciento interesams apsaugoti.
8.7. Informacija pacientui apie jo sveikatos būklę gali būti nesuteikta, jeigu tai pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei arba kai pacientas teisės aktų nustatyta tvarka atsisako šios informacijos.
8.8. Informacija pacientui/ jo atstovui apie jo sveikatą nuotolinėmis ryšio priemonėmis neteikiama.
IX. LIGOS ISTORIJŲ, AMBULATORINIŲ KORTELIŲ, KITŲ DOKUMENTŲ NUORAŠŲ DARYMO, IŠDAVIMO PACIENTUI IR KITIEMS FIZINIAMS IR JURIDINIAMS ASMENIMS TVARKA
9.1. Pateikus asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, pacientui pageidaujant, asmens duomenų tvarkymą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka Įstaiga privalo padaryti ir išduoti Įstaigos patvirtintas paciento medicinos dokumentų kopijas, taip pat išduoti diagnozės ir gydymo aprašymus.
9.2. Ligos istorijos, ambulatorinės kortelės nuorašai, sveikatos dokumentų kopijos daromos neatlygintinai. Pacientui piktnaudžiaujant šia teise, Įstaiga turi teisę imti mokestį už dokumentų kopijų darymą.
9.3. Įstaiga, gavusi paciento/ jo atstovo prašymą raštu ar žodžiu dėl asmens sveikatos istorijos ir kitų medicinos dokumentų kopijų išdavimo, privalo juos padaryti pateikti ne vėliau kaip per 1 darbo dieną.
9.4. Įstaiga, ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo paciento kreipimosi žodžiu ar raštu į Įstaigą dienos, leidžia susipažinti su jo medicinos dokumentų originalais Įstaigos nustatytoje vietoje.
9.5. Kita rašytinė informacija (įskaitant diagnozės ir gydymo aprašymus) suteikiama pacientui/ jo atstovui pateikus prašymą raštu per 10 darbo dienų.
9.6. Konfidenciali informacija gali būti suteikiama kitiems asmenims tik turint rašytinį paciento sutikimą, kuriame yra nurodyti tokios informacijos suteikimo pagrindas ir naudojimo tikslai, išskyrus atvejus, kai pacientas medicinos dokumentuose yra pasirašytinai nurodęs, koks konkretus asmuo turi teisę gauti tokią informaciją, taip pat tokios informacijos teikimo mastą ir terminus.
9.7. Pacientas turi teisę nurodyti asmenis, kuriems konfidenciali informacija negali būti teikiama.
9.8. Asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems gydant ar slaugant pacientą, atliekantiems paciento sveikatos ekspertizę, be paciento sutikimo konfidenciali informacija gali būti suteikiama tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti.
9.9. Be paciento sutikimo teisės aktų nustatyta tvarka konfidenciali informacija gali būti suteikiama valstybės institucijoms, kurioms Lietuvos Respublikos įstatymai suteikia teisę gauti konfidencialią informaciją apie pacientą. Konfidenciali informacija šiems asmenims gali būti suteikiama tik rašytiniu jų prašymu, kuriame nurodomas konfidencialios informacijos prašymo pagrindas, jos naudojimo tikslai ir reikalingos informacijos mastas. Visais atvejais konfidencialios informacijos suteikimas turi atitikti protingumo, sąžiningumo ir paciento teisių apsaugos ir interesų prioriteto principus.
9.10. Įstaiga užtikrina, kad nebūtų teikiama perteklinė informacija, t.y. didesnės apimties nei atitinkama institucija ar asmuo prašė bei informacijos mastas atitinka nurodytus informacijos naudojimo tikslus. Konfidenciali informacija siunčiama saugiu būdu, maksimaliai užtikrinant apsaugą nuo konfidencialios informacijos nutekinimo, konfidencialūs dokumentai žymimi žyma „konfidencialu“.
X. DARBŲ SAUGĄ REGLAMENTUOJANČIŲ ĮSTATYMŲ, KITŲ TEISĖS AKTŲ IR DOKUMENTŲ
NUOSTATOS
10.1. Darbai Įstaigoje organizuojami vadovaujantis LR Darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymu bei kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
10.2. Už saugių ir sveikų darbo sąlygų organizavimą ir užtikrinimą Įstaigoje atsakinga vadovė.
10.3. Darbuotojai su Įstaigoje galiojančiais darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimais ir taisyklėmis supažindinami priimant į darbą, periodiškai žinios atnaujinamos.
10.4. Įstaigos patalpose rūkyti draudžiama.
10.5. Įstaigos darbuotojams draudžiama Įstaigos patalpose ir/ar teritorijoje būti neblaiviems ar apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotinių ar toksinių medžiagų.
10.6. Įstaigos darbuotojai privalo laikytis darbo drausmės, ateiti ir išeiti iš darbo laiku, pagarbiai ir dalykiškai bendrauti su pacientais/ jų atstovais.
10.7. Įstaigos darbuotojai privalo teisės aktų nustatyta tvarka užtikrinti pacientų asmens duomenų saugumą.
XI. PACIENTO TURIMŲ DIRBINIŲ IŠ BRANGIŲJŲ METALŲ, BRANGIŲ PROTEZŲ IR PINIGŲ REGISTRAVIMO IR SAUGOJIMO TVARKA
11.1. Įstaigoje pacientai turi galimybę palikti viršutinius rūbus tam numatytoje vietoje (rūbinės zonoje).
11.2. Už viršutiniuose drabužiuose, paliktuose rūbinės zonoje, buvusius daiktus - pinigus, dokumentus, kitus brangius daiktus, Įstaiga neatsako.
11.3. Pacientas turi būti atidus ir asmeniškai atsakingas už savo daiktų saugumą.
11.4. Pinigai iš pacientų imami tik vykdant atsiskaitymą už suteiktas paslaugas arba už paslaugas, kurios buvo atšauktos vėliau negu 48 val iki numatomo paslaugos gavimo laiko pradžios. Įstaiga pacientų pinigų kitu pagrindu neima, neregistruoja ir nesaugo.
11.5. Įstaiga sveikatos priežiūros paslaugų teikimo metu pacientų paliktų daiktų neregistruoja ir nesaugo.
XII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
12.1. Taisyklės peržiūrimos ir esant poreikiui keičiamos ne rečiau kaip kas 5 (penkerius) metus bei pasikeitus teisės aktų nuostatoms, reglamentuojančioms vidaus tvarkos taisyklių turinį, įvykus organizacinių pokyčių Įstaigoje, kurie būtų pagrindas keisti Taisykles ar esant kitoms objektyvioms priežastims.
12.2. Už Taisyklių peržiūrėjimą atsakinga Įstaigos vadovė.